Dag 1

Locatie: Neude Janskerkhof en Domplein, Utrecht, Nederland
Vandaag is de dag

Ik begin mijn queeste, om alle ins en outs van het zijn van een wijnboer in Nederland uit te pluizen. Is het rendabel? Past het bij mij? Kan ik een plausibel business plan schrijven?

Tijdens mijn quest zal ik Nederlandse wijnboeren bezoeken, met hen praten over waar zij staan en hoe ze daar zijn gekomen. Druiven onderzoeken, welke er bestaan, welke worden ontwikkeld, welke geschikt zijn voor het koudere natte Nederlandse klimaat, welke terroir ze prefereren. Reizen door de Loire, Bourgogne, Jura, Elzas, Pfalz, Moezel, Saar en Ruwer, op zoek naar biologische en biologisch dynamische wijnboeren en van hen proberen te leren.

Zoals je kan lezen op de 'Ik'-pagina, heb ik een tweevoudig doel:
- Het eerste doel is haalbaarheid. Mezelf bewijzen dat het zijn van een wijnboer leuk is en dat het in Nederland rendabel is op te zetten.
- Het tweede doel is een prettige manier om vrije tijd in te vullen, een leuke hobby. Het kan niet anders zijn dan alles over wijn onderzoeken leuk is!

Vandaag is de dag! Dit is mijn eerste blog.

1 opmerking:

Erna zei

Tjeempie broertje, wat ben ik enorm trots op je dat je dit avontuur aangaat. Geniet van de reis en waar het je brengt, ik geniet graag af en toe mee. Onwards!