Dag 4

Locatie: Utrecht, Nederland
Druiven en opleiding

Aan de pagina's heb ik twee tabs toegevoed. Een tab zie ik als een rapport over een onderwerp, vastlegging van de opgedane kennis en ervaring.

Druif
De eerste tab gaat over druiven. Dit rapport moet een overzicht gaan geven van druiven die zich goed laten verbouwen in Nederland. Bij elke druif wil ik de nodige informatie zoeken, zoals ziektegevoeligheid, smaak, wellicht op welke grond - en terroir - ze goede smaak geven, enzovoorts.

De eerste toevoegingen op het tab zijn verwijzingen naar reeds op het internet gepubliceerde druifinformatie.

Opleiding
De tweede tab moet gaan over de mogelijke opleidingen die bestaan op het vlak van wijnboeren. Kennis over wijn - maken, proeven, bewaren - en over druiventeelt - verbouwen, enten, verbeteren, kruiden. Dit alles in de vorm van een toegangkelijke basiscursus, via vakopleidingen, naar stageplekken bij bestaande (biologische) wijnboeren.

De eerste toevoegingen zijn twee soortgelijke cursussen in Nederland, die beide in zes dagen de praktijk en theorie van wijngaardenieren doceren. Voor de eerste heb ik me voor dit jaar opgegeven, met de eerste dag in februari. Ik heb er al zo veel zin in!

Geen opmerkingen: